Starbucks’tan Depremlerin Paylaşılmamasına İlişkin Açıklama
Kahramanmaraş, Adıyaman ve Hatay’da büyük yıkıma ve can kaybına neden olan iki büyük depremin ardından ülke ve şirketlerden taziye ve takviye mesajları gelmeye devam ediyor. Ancak bazı markalar artık konuyla ilgili herhangi bir paylaşım yapmadıkları için sosyal medyada tepki toplamaya başlamıştı.
Bu markalardan biri olan Starbucks, bugüne kadar neden rastgele bir paylaşım yapılmadığına dair bir açıklama yaptı. Marketing Türkiye’ye KonuşmakStarbucks yetkililerinin açıklamaları şu şekildeydi:
Starbucks zaten yardım sağladı ve kapsamlı yardım için onay bekliyor:
Marketing Türkiye grubunun ulaştığı Starbucks yetkilileri, herhangi bir açıklama yapılmamasının nedeni hakkında şimdi The Starbucks Foundation’a başvurduklarını belirterek, yardım bütçesinin şu anda net olmadığını söylenmiş. Bütçenin netleşmesi ile birlikte geniş çaplı takviyelerin başlayacağından bahsedildi.
Yardımların açıklanmamasının nedeni etik değerlerdir:
Ayrıca yetkililer, şu ana kadar yapılan yardımın açıklanmadığını belirtti. etik değerlere uymamadiye haklı çıkardı.
Bağışlar ve planlar da açıklandı:
Yetkililer, bölgede hizmet veren 54 şubeden 27’sinin sadakatle hizmet verebildiğini belirterek, bu şubeleri yardıma gönderdiler. çalışan kuruluşların hizmetine sunulmuştur dedi. Bu şubelerden kesintisiz kahve servisi yapıldığı da vurgulandı.
Starbucks, şubeden gelen yardıma ek olarak yine bu mağazalarda bir tır dolusu gıda yardımı dağıtılacak. dile getirildi. Gıda yardımı dışındaki ihtiyaçları da sıraladıklarını, ihtiyaçların temini için çalışmalarını sürdürdüklerini anlattı.